GIM Łabowa
Treść
Sprawozdanie z realizacji programu rządowego „Książki naszych marzeń”
w roku szkolnym 2015/2016
Szkoła Podstawowa im. Św. Franciszka z Asyżu
w Łabowej
1.)
Lp. |
Działania |
Stopień realizacji |
Odpowiedzialny |
1. |
Przygotowanie wykazu pozycji książkowych do zakupu/skonsultowanie wykazu |
W październiku 2015 r. w Gminnej Bibliotece Publicznej w Łabowej odbyły się konsultacje dotyczące planowanego zakupu książek do biblioteki szkolnej w ramach udziału w projekcie (załącznik nr 1). |
Bibliotekarz Stanisława Maksymiec |
2. |
Zakup pozycji książkowych |
W grudniu 2015 r. zakupionych zostało 185 egzemplarzy (o wartości 2712,50 zł) nowości wydawniczych, rozwijających kompetencje i zainteresowania uczniów. Kierowano się wynikami przeprowadzonego w ubiegłym roku szkolnym głosowania uczniów w ramach akcji „Ogólnopolski Wybór Książek” oraz wnioskami |
Bibliotekarz Stanisława Maksymiec |
3. |
Zorganizowanie co najmniej 2 wydarzeń promujących czytelnictwo wśród uczniów.
|
Konkurs czytelniczy dla klas IV-VI sprawdzający wiedzę i zaangażowanie uczniów w rządowy projekt Książki naszych marzeń pt. Czy wiesz? |
Bibliotekarz Stanisława Maksymiec
Bibliotekarz: p. Stanisława Maksymiec; nauczyciel sztuki: Joanna Złocka |
2. Flash mob po bibliotekarsku. |
|||
4. |
Uwzględnienie tematyki wpływu czytania na rozwój dzieci podczas zorganizowanego przez szkołę co najmniej jednego spotkania
|
Pedagogizacja rodziców podczas spotkań klasowych: |
|
I a - Wpływ czytania na rozwój dzieci - kwiecień 2016 r. |
p. Agata Łukasik |
||
I b – Wpływ czytania na rozwój dzieci - kwiecień 2016 r. |
p. Anna Pawlikowska- Raczek |
||
II a - Projekt Książki naszych marzeń oraz rola rodziny w kształtowaniu nawyku czytania książek- kwiecień 2016 r. |
p. Grażyna Mołodec |
||
II b – Warto czytać - kwiecień 2016 r. |
p. Dorota Rolka |
||
III a – Rola książki i głośnego czytania w rozwoju dziecka -kwiecień 2016 r. |
p. Bożena Świgut |
||
III b - Wpływ czytania na rozwój intelektualny i emocjonalny u dzieci. - maj 2016r. |
p. Katarzyna Zabrzyńska |
||
IV a Wpływ czytania na rozwój dziecka. – marzec 2016 r. |
p. Ewa Chomiczewska |
||
IV b - Dlaczego warto czytać - marzec 2016 r. |
p. Katarzyna Kwaśny |
||
V a – Wpływ czytania na rozwój dziecka. – marzec 2016 r. |
p. Iwona Wilk |
||
V b - Wpływ czytania na rozwój dziecka. – marzec 2016 r. |
p. Kinga Wiktor |
||
VI a - Projekt Książki naszych marzeń, Wpływ czytania na rozwój dzieci, Cała Polska czyta dzieciom – marzec 2016 r. |
p. Mariusz Ropczyński |
||
VI b - Wpływ czytania na rozwój dziecka. – marzec 2016 r. |
p. Agata Tobiasz |
||
5. |
Zrealizowanie co najmniej jednego projektu edukacyjnego na oddział
|
I a – Projekt pt. Książka moim przyjacielem. (załącznik nr 2 ). |
p. Agata Łukasik |
I b – Projekt pt. W krainie baśni (załącznik nr 3). |
p. p. Anna Pawlikowska- Raczek |
||
II a – Projekt pt. Czytanie rozwija wyobraźnię (załącznik nr 4). |
p. Grażyna Mołodec |
||
II b - Projekt pt. Biblioteczni detektywi (załącznik nr 5). |
p. Dorota Rolka |
||
III a – Projekt pt. Wzruszający czas baśni. (załącznik nr 6). |
p. Bożena Świgut |
||
III b – Projekt pt. W niezwykłej krainie polskich legend. (załącznik nr 7). |
p. Katarzyna Zabrzyńska |
||
IV a – Projekt pt. Projekt Z książką w dojrzałe i odpowiedzialne życie. (załącznik nr 8). |
p. Agata Tobiasz |
||
IV b – Projekt pt. Z książką za pan brat (załącznik nr 9). |
p. Katarzyna Kwaśny |
||
Va - Projekt pt. Opracowujemy prezentację multimedialną do książki Martina Widmarka i Heleny Willis „Biuro detektywistyczne Lassego i Mai. Tajemnica gazety.” (załącznik nr 10). |
p. Mariusz Ropczyński |
||
|
V b – Projekt pt. Z książką w dojrzałe i odpowiedzialne życie. (załącznik nr 11). |
p. Agata Tobiasz
|
|
VI a – Projekt pt. Przygotowujemy prezentację multimedialną do książki Macieja Wojtyszki „Magiczne drzewo. Olbrzym.” (załącznik nr 12). |
p. Mariusz Ropczyński |
||
|
|
VI b – Projekt pt. Z książką w dojrzałe i odpowiedzialne życie (załącznik nr 13). |
p. Agata Tobiasz
|
6. |
Dostosowanie organizacji pracy bibliotek szkolnych do potrzeb uczniów.
|
Godziny pracy biblioteki - mimo małej ilości godzin oraz dwuzmianowości nauczania - stwarzały możliwości skorzystania z niej każdemu uczniowi. Na okres ferii uczniowie mieli możliwość wypożyczenia większej ilości książek. |
Bibliotekarz Stanisława Maksymiec |
- liczba wydarzeń czytelniczych w szkole w trakcie trwania programu: 109 |