Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków
Treść
Informujemy, że zgłoszenia należy dokonać przed rozpoczęciem eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków na wniosku dostępnym poniżej w załączniku. Wniosek można również pobrać w siedzibie tutejszego Urzędu w pokoju nr 18, w godzinach pracy urzędu.
Do rozpoczęcia eksploatacji oczyszczalni można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji. Oczyszczalnię objętą obowiązkiem zgłoszenia w okresie, gdy jest już ona eksploatowana, prowadzący ją jest obowiązany zgłosić w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym została ona objęta tym obowiązkiem.
Wymagane dokumenty:
- wniosek zgłoszenia eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków,
- kopia mapy sytuacyjno-wysokościowej z naniesieniem lokalizacji oczyszczalni ścieków lub powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej (oryginał do wglądu),
- kopia zgłoszenia do Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu budowy przydomowej oczyszczalni ścieków (oryginał do wglądu), wraz z oświadczeniem o niewniesieniu sprzeciwu przez organ,
- kopia certyfikatu, aprobaty technicznej przydomowej oczyszczalni ścieków (oryginał do wglądu),
- dokumentacja techniczna opisująca zasady funkcjonowania przydomowej oczyszczalni ścieków,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 120 zł lub w przypadku zwolnienia z opłaty skarbowej oświadczenie o wykonaniu instalacji przydomowej oczyszczalni ścieków wyłącznie dla celów zapewniających właściwe funkcjonowanie budynku mieszkalnego.
-
Opłaty skarbowe:
opłata skarbowa za przyjęcie zgłoszenia - 120 zł*,
opłata skarbowa za pełnomocnictwo - 17 zł (w przypadku dokonania zgłoszenia przez pełnomocnika).
*Zwolnienie z opłaty skarbowej:
Na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, zwalnia się z opłaty skarbowej dokonanie zgłoszenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego. Wykonanie instalacji przydomowej oczyszczalni ścieków wyłącznie dla celów zapewniających właściwe funkcjonowanie budynku mieszkalnego.
Pouczenie dla użytkownika instalacji:
- Zgodnie z art. 152 ust. 4 Prawo Ochrony Środowiska do rozpoczęcia eksploatacji instalacji można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji.
Sprzeciw, o którym mowa jest wnoszony w przypadku:
1) gdy instalacja objęta zgłoszeniem powodowałaby przekroczenia standardów emisyjnych lub standardów jakości środowiska;
2) gdy instalacja nie spełnia wymagań ochrony środowiska, o których mowa w art. 76 ust.2 pkt 1 i 2 ustawy Prawo Ochrony Środowiska.
- Eksploatujący oczyszczalnie jest obowiązany do dokonania zgłoszenia przed rozpoczęciem jej eksploatacji.
- Eksploatujący jest obowiązany przedłożyć organowi właściwemu do przyjęcia zgłoszenia informację o rezygnacji z rozpoczęcia albo zakończenia eksploatacji, lub informację o zmianie danych ze zgłoszenia. Zgłoszenia takiego należy dokonać w terminie 14 dni od dnia rezygnacji z podjęcia działalności albo zaprzestania działalności lub zmianie danych.