Przejdź do stopki

SP Czaczow

Treść

                                  Sprawozdanie szkoły z realizacji programu rządowego 
                                                            "Książki naszych marzeń"
                                   Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Czaczowie


I.    Liczba wydarzeń czytelniczych w szkole w trakcie trwania programu: 3
1.  W dniu 25 listopada 2015r.  w bibliote szkolnej Światowy Dzień Pluszowego Misia.
     W tym dniu uczniowie aktywu bibliotecznego odwiedziły dzieci z zerówki.
     Dzieci zapoznały się z historią powstania pluszowej zabawki, opowiadały o swoich ukochanych pluszowych
     misiach i obejrzeli książeczki z misiami. Na zakończenie uczennice klasy VI czytały dzieciom bajki,
     gdzie głównym bohaterem był miś.
2. Promocja twórczości Patronki Szkoły M. Konopnickiej – jubileuszowe obchody Święta Szkoły.
    Recytacja wybranych utworów poetki .
    Konkurs plastyczny na plakat ilustrujący wybrany utwór Marii Konopnickiej. Wykonanie przez poszczególne klasy
    plakatów będących częścią scenografii spektaklu.
    Przygotowanie spektaklu na podstawie utworu. M. Konopnickiej „O krasnoludkach i sierotce Marysi”
    Własne próby literackie – redagowanie listów i wywiadów. Publikacja prac uczniów w jubileuszowym wydaniu
    „ Szczęśliwej Siódemki”.

II.    Liczba lekcji bibliotecznych połączonych z promocją książek zakupionych w ramach
       projektu:
11
1.    W ramach promocji nowości bibliotecznych przygotowano wystawę książek, wykonano zakładki, czytano
       fragmenty nowo zakupionych książek i redagowano recenzje do stałej rubryki „Spotkajmy się w bibliotece
       ” szkolnego czasopisma.
III.    Liczba zorganizowanych spotkań z rodzicami uwzględniających tematykę wpływu
        czytania na rozwój dzieci:
1
1.    W ramach projektu nauczyciele bibliotekarze przygotowali na zebranie z rodzicami dwie prezentacje
       multimedialne, które uwzględniały tematykę wpływu czytania na rozwój dzieci:
A)    „Wpływ książki na najmłodszych czytelników”
B)    „Dlaczego książka?”
IV.     Liczba wypożyczeń przypadających na jeden tytuł z nowo zakupionych książek: 10
V.     Ogólna liczba wypożyczeń z biblioteki szkolnej w okresie od dnia 1 września 2015
         do 30 maja 2016:
1299 książek
VI.    Ogólna liczba wypożyczeń w  analogicznym okresie w poprzednim roku szkolnym:
        1000 książek.
VII.    Informacja o dostosowaniu organizacji pracy biblioteki szkolnej do potrzeb uczniów
         w szczególności poprzez umożliwienie im wypożyczania książek również w ferie zimowe
         i letnie
:
1.    Dostosowano organizację pracy biblioteki do potrzeb uczniów, stwarzając możliwość   korzystania
        z księgozbioru, w szczególności nowości bibliotecznych zakupionych w ramach projektu
        „Książki naszych marzeń”,  na okres ferii zimowych.
        Nauczyciel bibliotekarz pełnił dyżur 1 dzień.
2.    Planuje się również wypożyczenia na okres wakacji ( z wyjątkiem uczniów kl. VI).
       Działania biblioteki maja na celu promowanie książki jako interesującej formy czasu wolnego.
VIII  Informacja o podjęciu przez szkołę współpracy z bibliotekami publicznymi  w ramach
        wymiany informacji i imprezach promujących czytelnictwo:

1.    Biblioteka szkolna podjęła współpracę z Gminną Biblioteką Publiczną w Łabowej, która obejmowała
       - przeglądanie internetowego  katalogu biblioteki w celu skonsultowania zakupów książkowych
       dla szkoły, konsultowanie planowanych zakupów książek i wymianę informacji o imprezach
        promujących czytelnictwo.
2.    Wymianę informacji z przybliżonym harmonogramem imprez czytelniczych podjęto także z Sądecką Biblioteką
        Publiczną im. Józefa Szujskiego w Nowym Sączu oraz Pedagogiczną Biblioteką Wojewódzką w Nowym Sączu.
3.    Przeglądanie ofert wydawniczych polskich wydawnictw, konsultacje z przedstawicielami wydawnictw, składanie
        zamówień.
VIII.    Najczęściej wypożyczane książki szkolne :
1.    Lektury
        Kl. I – III „Doktor Dolittle i jego zwierzęta”
        Kl. IV – VI „Legendy polskie“
2.    Beletrystyka
        Kl. I – III seria „Maks i przyjaciele” (seria Maks)
        Kl. IV – VI „Hania Humorek i wakacje z dreszczykiem” (seria Hania  Humorek)

IX.    Projekty realizowane w oparciu o zasoby szkolnej biblioteki „Książki naszych marzeń”

 

Klasa

 

Nazwa projektu

                  I

Książka do poduszki: Rozbudza wyobraźnię i koi smutki.

II

Książka moim przyjacielem.

III

Dziecięcy świat baśni i bajek.

IV

Książki naszego dzieciństwa . Bajki i baśnie.

V

Czas - zegarmistrz świata.

 VI

Polubić czytanie.



X.    Wnioski z realizacji programu na terenie jednostki:

1.    Wzbogacił się księgozbiór biblioteki szkolnej o nowe, atrakcyjne tytuły i serie książek 
        kształtujących zainteresowania czytelnicze, pobudzających wyobraźnię, wrażliwość
        i rozwijających wiedzę.
2.    Książki naszych marzeń zakupione do biblioteki szkolnej wywołały wielkie zainteresowanie 
        wśród uczniów. Ze statystyk wynika, że o  30% wzrosła  frekwencja czytelnicza.
3.    Projekty edukacyjne w ramach programu „Książki naszych marzeń” objęły wszystkie dzieci.
        Zaangażowały intelektualnie i emocjonalnie także  tych uczniów, którzy do tej pory nie
        wykazywali zainteresowania czytaniem. Uczniowie włączyli się w różnorodne, atrakcyjne
        dla nich  formy promocji książki.
4.    Rodzice, w szczególności uczniów klas młodszych, wykazują się większą świadomością i wiedzą
        na temat znaczenia czytania  dzieciom  w procesie wychowania i budowania więzi z dzieckiem. 
        Aktywnie współpracują z bibliotekarzem i włączają się w proces kształtowania u dziecka
        nawyku czytania.