Informacja o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad Raportem o stanie gminy Łabowa za 2024 rok

Treść
Przewodniczący Rady Gminy Łabowa Maria Stopka informuje, że w dniu 27 czerwca 2025r. (piątek) o godzinie 13 – tej w sali narad Urzędu Gminy Łabowa odbędzie się Sesja Rady Gminy, na której zostanie przedstawiony raport o stanie gminy Łabowa za 2024 rok.
Uprzejmie zapraszam do udziału w sesji.
Zgodnie z art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( t.j. Dz.U. z 2024r. poz. 1465 z późn. zm.) Wójt Gminy przedstawia Radzie Gminy Raport o stanie gminy Łabowa za rok 2024 w terminie do 31 maja 2025 r.
Wyżej wymieniony raport został złożony przez Wójta w Biurze Rady Gminy Łabowa w dniu 28 maja 2025r. i przekazy radnym drogą elektroniczną w dniu 29 maja 2025 roku.
Z tekstem raportu można zapoznać się na stronie internetowej www.labowa.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Łabowa (w zakładce: strategie) oraz w Biurze Obsługi Rady Gminy Łabowa w godzinach pracy urzędu – pokój nr 17.
W dyskusji/debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy mogą zabrać głos, składając do Przewodniczącego Rady Gminy Łabowa pisemne zgłoszenie poparte podpisami co najmniej 20 osób.
Zgłoszenie składa się według załączonego poniżej wzoru lub w dowolnej formie pisemnej najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, to jest najpóźniej 26 czerwca 2025r. drogą elektroniczną na adres email gmina@labowa.pl, na Dzienniku Podawczym Urzędu Gminy Łabowa, 33-336 Łabowa nr 38 lub sekretariacie Biura Rady Gminy.
W zgłoszeniu powinno znaleźć się imię i nazwisko oraz adres zamieszkania mieszkańca gminy, który chce zabrać głos w tej debacie oraz co najmniej 20 podpisów osób udzielających poparcia.
Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie nad raportem o stanie gminy wynosi 15, chyba że Rada Gminy postanowi o zwiększeniu tej liczby.
Mieszkańcy są dopuszczeni do głosu przez Prowadzącego obrady według kolejności wpływu pisemnych zgłoszeń do Przewodniczącego Rady Gminy.
Jednocześnie informuję, że zgodnie z art. 20 ust. 1b ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2024r. poz. 1465 z późn. zm.) obrady są transmitowane i utrwalane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
Informacja niniejsza wraz z wzorem zgłoszenia mieszkańca w debacie zamieszczona zostaje w BIP Urzędu Gminy Łabowa oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy www.labowa.pl i na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Gminy w Łabowej 38. Formularz zgłoszenia można także pobrać w Biurze Podawczym Urzędu Gminy (wejście od strony placówki pocztowej).
Łabowa, dnia 11 czerwca 2025 r.
Przewodniczący Rady Gminy (-) Maria Stopka